Vandaag maakten de kinderen met 3 gegeven cijfers zo veel mogelijk verschillende getallen. Elk cijfer moest juist 1 keer gebruikt worden. Daarna vergeleken we de getallen en ordenden we ze van klein naar groot en omgekeerd.
Confucius 551BC tot 479BC http://freeman2.com/analects.htm 2016-02-27-07-55 Op een dag Confucius zag twee jongens ruzie. Boy_A zeggen: "Vroeg in de ochtend, zon omvang is groter dan 's middags. zo, vroeg in de ochtend zon is dichter bij ons." Boy_B zeggen: "Mid middag, zon is heter dan 's ochtends vroeg. dus, halverwege de middag zon is dichter bij ons." Twee jongens vragen Confucius oordelen wie er gelijk heeft. Confucius zei: "Ik kan niet beoordelen wie er gelijk heeft."
Vanuit onze dagelijkse ervaring als we zagen een man te houden, een zaklamp lopen naar ons toe. Toen hij ver weg is, toorts is kleiner en kouder. Als hij ligt dicht bij deze fakkel is groter en heter. Nu de zon geval is, Vroeg in de ochtend zon is groter en kouder. Mid middagzon is kleiner en warmer. Dit is echt in tegenspraak met onze dagelijkse ervaring.
Confucius 551BC tot 479BC
BeantwoordenVerwijderenhttp://freeman2.com/analects.htm
2016-02-27-07-55
Op een dag Confucius zag twee jongens ruzie.
Boy_A zeggen: "Vroeg in de ochtend, zon omvang is groter
dan 's middags. zo, vroeg in de ochtend zon is dichter bij ons."
Boy_B zeggen: "Mid middag, zon is heter dan 's ochtends vroeg.
dus, halverwege de middag zon is dichter bij ons."
Twee jongens vragen Confucius oordelen wie er gelijk heeft.
Confucius zei: "Ik kan niet beoordelen wie er gelijk heeft."
Vanuit onze dagelijkse ervaring als we zagen een man te houden,
een zaklamp lopen naar ons toe.
Toen hij ver weg is, toorts is kleiner en kouder.
Als hij ligt dicht bij deze fakkel is groter en heter.
Nu de zon geval is,
Vroeg in de ochtend zon is groter en kouder.
Mid middagzon is kleiner en warmer.
Dit is echt in tegenspraak met onze dagelijkse ervaring.
Complex getal tekentafel
Cauchy-Riemann vergelijkingen tekentafel
http://freeman2.com/cplxdraw.htm